postheadericon Miejskie rowery retro

Wielu z nas ma sentyment do staroci. Uwielbiamy je za niepowtarzalny klimat jaki wprowadzają w nasze życie do domów, mieszkań, czy biur. Meble antyczne, obrazy, rzeźby, lampy i wiele innych przedmiotów z odległych czasów to stylowe dodatki, których niektórzy nie umieją sobie odmówić. Dlatego na przekór oczekiwaniom fanów wszystkiego co staromodne producenci właściwie w każdej branży wytwarzają produkty stylizowane na te z przeszłości.

Tym samym możemy znaleźć w sklepach krzesła z ozdobnymi rzeźbieniami, witryny przypominające wyglądem świetność ich poprzedniczek nawet sprzed kilkuset lat. I podobnie rzecz się ma z samochodami jak i rowerami. Fani motoryzacji dobrze wiedzą co to znaczy zabytkowy samochód i jak koncerny starają się wskrzesić wiele wspaniałych maszyn produkując ich następców opartych wyglądem na prototypach.

Jeśli chodzi o rowery sytuacja wygląda tak samo. Wiele holendrów zachowanych w dobrym stanie sprowadzonych trafia do naszego kraju i zostają sprzedane po atrakcyjnych cenach. Ale nie tylko dobra cena kusi. Przyciąga przede wszystkim wygląd. Ta stylowa rama, dobrze wszystkim znana właściwie na całym świecie; damska lub męska, charakterystyczny układ kierownicy i te duże lampki z przodu.

Dodatkowo tym co jeszcze przychodzi nam na myśl kiedy wspomnimy o tradycyjnym rowerze holenderskim to osłona na łańcuch i tylne koło pozwalająca bez obaw jeździć paniom w długich spódnicach i panom w płaszczach i z szerokimi nogawkami u spodni. Jest to naprawdę szalenie wygodne i nie dziwi, że tyle osób zapragnęło już mieć taki rower. Jeśli nawet nie uda się nam znaleźć „zabytkowego” roweru, to nic straconego, dzisiaj produkuje się owe jednoślady nadając im cechy pierwowzorów. Oczywiście trzeba za nie więcej zapłacić niż za używany, ale warto.

Nawet ci, którzy nie przepadają za szusowaniem na dwóch kółkach napędzanych siłą mięśni, mogą się przekonać do spędzania czasu w ten sposób sprawiając sobie rower holenderski z silnikiem. Możliwości mnóstwo a korzyści jednakowoż wiele. Nie dość, że można jeździć wygodnie w wyprostowanej pozycji to jeszcze nasz city bike będzie się wyróżniał spośród innych na ulicy stylowym wyglądem; kierownicy, siedzenia, kół a nawet szprych.

To taka klasyka na dwóch kołach, niepowtarzalna i robiąca aktualnie furorę. Używany rower retro można znaleźć już za kilkaset złotych natomiast nowe to wydatek od około 1300 złotych wzwyż.